madicken

"det är de små sakerna som är romantiska. som när någon lagar mat åt en annan
och det inte blir så bra. Jag gillar när saker inte blir helt lyckade. Det är charmigt."

Min syster och jag chattar jämt. Har träsmak nu efter allt skrivande på datorn.
Vi pratar om allt från konstiga könsord, till pinsamma bloggar och till sist om kärlek.
Hon är bäst. Hon vågar dansa fult på krogen och ha tantiga glasögon och sjunga som om
hennes liv vore en musikal. Sen är hon smart också, pratar lite för högt ibland och
tuggar sina makrillsmackor som en kamel. Och så känner hon inte när hon fått
matrester på läppen.
Det är ju charmigt när saker inte blir helt lyckade, som hon själv sa.
Hon är bra på presenter och på att pigga upp mig när jag är ledsen.
Hon har bra smak som man alltid kan lita på.
Hon är jättebra på att sätta ord på saker, på ett väldigt skojsamt sätt.
till exempel "jag är lite förälskad, lite sådär oink oink".
Oink Oink liksom. Vem säger så...

Hon gör för hon är bäst. Men nu kommer jag inte på nåt mer hon är bra på,
så nu ska jag sova i stället.

natti

Kommentarer
Postat av: Kristin

Åh. Jag sitter i skolan och börjar nästan gråta när jag läser det här. Caroline sitter bredvid och skrattar och tycker att du fångat mig. Hon känner nog igen det där med matrester på läppen, bland annat...

Alltså, det här var det finaste nån nånsin skrivit till mig.

2011-03-01 @ 13:35:14
Postat av: Helena Harrysson

Systrar fina! Den där kamelen undrar jag över förstås....

Undrar om hon är släkt med Stinky?

2011-03-02 @ 08:16:05
URL: http://mormorharrysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0