sista helgen i mars

Vädret var sådär när Mathias var hos mig. Fredagen var fin, så vi passade på
att dricka kaffe i solen tills den gick ned. Lördagen och söndagen var inte så fina
men det gjorde förstås ingenting. Vi hade så himla fint.
Vi somnade som två kattungar på söndagkvällen, men så fortsatte ej natten.
Jag vaknade vid fyra och kände mig sjuk. Kräktes från fem till elva på morgonen.
Det värsta jag varit med om på otroligt länge. Och Jag som skulle kysst Mathias hejdå
och berättat hur underbart det var att ha honom här och gråta en skvätt innan han åkte...
I stället låg jag fisblek och svettig och kunde inte titta på honom när han åt sin frukost.
Jag försökte krysta fram ett leende när jag sa hejdå.
Jag slapp i alla fall hjätesorgs-smärtan när han gick. Nu var jag fokuserad på min äckel-sjuka..

Den senaste gången jag var såhär dålig var när jag var elva år. Jag och Kristin hade fått
en långhelgsresa till mormor och morfar i skåne. Vi var där över påsklovet.
Jättetrevligt hade vi, jag och kristin lånade våra morföräldrars gamla cyklar och cyklade
till stranden innan solen gick ned. På morgnarna åt vi kavring med massa ost och kort spelade vi
såklart varje dag, som man alltid gör hos mormor.
Kristin blev sjuk först och vi fick sova i ett varsitt rum. Dagen efter kom det till mig.
Ja hade en balja bredvid sängen som jag kräktes i hur mycket som helst.
Stackars mormor och morfar. Men tur att de slapp bli sjuka.. Kristin blev frisk innan vi åkte
hem men jag hade fortfarande inte fått någon aptit. På tåget sa jag att jag var hungrig och hon frågade
om jag var säker och jag sa jaaaa. Så hon gav mig en av mormors köttbullar. Jag åt halva.
Och jag som älskar godis... När vi kom hem var det ju självaste påskdagarna och mamma och pappa
hade gjort god middag och fyllt påskäggen med våra favoritsötsaker. Jag sparade det till senare.

Jag älskar att äta så det är så tråkigt när jag inte kan göra det... Igår åt jag inget alls och idag
har jag endast fått i mig en liten tallrik yoghurt. Långsamt. Det suger.
När jag är frisk ska jag fira med god mat. Amen.

Nu skriver jag lite ansökningar. Om tio dagar kommer mamma och pappa på besök.

ps. min tunga är en gul svamp. fräscht. ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0