Heute Donnerstag

Torsdag idag innebar andra skoldagen denna vecka. Vi har ju nämligen haft långhelg
här i Tyskland. Tack för att ni fanns där i Sverige och tog emot mig med kärlek,
trots att det för somliga kom som en chockerande överaskning att jag var där öer helgen.
(Jag älskar fortfarande självgodheten som finns i att veta om att människor
kommer bli så lyckliga av att jag kommer till Svea-rike..)
Våren är här (igen) och bidrar stort till att jag mår ganska bra för tillfället.
När skolan var slut idag passade jag på att ta en joggingtur och andas in den härliga vårluften.

Jag är oerhört snygg när jag joggar.



Justja, jag måste ju damma spegeln..
Tog en närbild bara för er skull:



Mmm, här ska dammsugas.
Först var jag tvungen att skriva lite danshistoria. Och titta på Mad men.
Och äta en portion yogurt med nötter för mycket.

Den här skolveckan har vi haft ovanligt mycket jazz i skolan, pga temporära ändringar i schemat.
Jag såg inte fram emot det allt för mycket men måste säga att det var jädrans skoj!
Blev påmind om hur jätteroligt det är med jazz, förutsatt att man har en fräsch lärare.
Med fräsch menar jag inte snygg och hygienisk, jag syftar på fräschet som i
ungdomligt nytänkande. Läraren som jag vanligtvis har lever kvar på 80-talet
i sin dansstil (ni vet - klasserna jag skulle kunna gå till i string-body utan att det skulle
kännas ett dumt konstigt.)
Hon är ju också gammaldags (dum i huvudet brukar jag också säga) i den ytliga synen
hon har på dansare (hon vill att vi ska banta).

Nu tänkte jag visa lite bilder från hur det ser ut när man firar fasching i München:





Lite Sama(l oelek)



Lite konstiga dräkter.



Lite afro.
OCH sist men icke minst... är det ett flygplan? Är det en fågel?
Nej, det är ju en.....................



Tysk Discodansgrupp!!!!!!!!!!!
Å mitt hjärta gjorde volter. Det finns nog en gud ändå.
Jag menar titta. Titta på dom. Å, mina ögon nästan spricker av för mycket
vacker information på en gång. De är inte bara vackra och har färgglada,
underbara dräkter på sig. Nej, de RÖR på sig också! Jag lovar!
De viftar med armarna, upp, ned, sida, sida... Och ibland hörrni-
Ibland vänder dom på sig och till och med byter formation.
Vet ni vad som rimmar på formation? OVATION!

Nej, det var bland det pinsammaste jag sätt och det gjorde min dag.
Jag var. Lycklig. Jag vet inte ens om man kan kalla det skadeglädje,
då offret i sig faktiskt inte lider? blablabla...

Men för att övergå till ett helt och hållet annat ämne:
Jag har bestämt mig för att jag är klar på Iwanson efter år ett.
Jag ska flytta efter sommaren. Förhoppningsvis till Stocholm.
Men mer om det i nästa avsnitt. (det är ju såhär man får tittare)

Nu ska jag värmekuddsvärma mitt ben som har fått spunk.
Danke schön, bis morgen.
Yours forever and ever
Nelly

Kommentarer
Postat av: Linneazororor (tha family osv du vet den linniz)

ÅH fasching. Fett fantastiskt!!

2011-03-10 @ 21:14:03
Postat av: Kristin

Haha, åh, fint inlägg!

2011-03-12 @ 18:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0